söndag, juni 29, 2008

dag 6 camarillo - Los Angeles

Denna dag gick i shoppingens tecken. Vi började men en stadig(not) frukost bestående av muffins, wienerbröd med hallonsmak och apelsinjuice :D

kl.10 började shoppingen, ett otroligt stort och fint outletcenter uppdelat i 2 delar. De började trögt för mig och de såg tungt utan medan Helena köpte de ena efter de andra. Mina fördomar var stora mot affären keven klein, gubbkläder tänkte jag, men ack så fel jag hade, här började även mitt kreditkort gå hett! Dock var vi nu hungriga efter den ostabila frukosten och eftersom de var långt till centrets foodhall så blev de en mackmeny på subway, alltid lika gott!


även gap erbjöd snygga kläder och de är bara att inse att jag är en klädnörd. Här finns massa billiga vanliga kläder och jag springer på finare snobbutikerna. till mitt försvar kan jag säga att de kläderna ändå är billigare än mellanfina märken i sverige och nå otroligt mycket billigare än vad dessa märken kostar i sverige, skrämmande hur stor skillnad de får och kan vara på samma kläder.


jag känner mig smal och liten, sedan jag kom till amerika så har jag helt plötsligt medium i tröjstorlek, de känns bra, de måste betyda att jag kan äta ännu mer skräpmat :)


efter 15 tiden nå tag fick de vara nog och vi tog en mindre väg som gick genom massa åkermark där de odlades massa grejer jag inte ens vet vad de var. sen kom vi ut på kustvägen som ledde oss längst den otroligt vackra och välbesökta strandremsan. Massa surfare tog vara på de fina vågorna. Vattnet här nere var i de närmaste blått och sandstränderna många och fina. vi passerade de välkända malibu där otaliga kändisar har sina sommarhus. när vi kom till santa monica och dess pir så svängde vi uppåt och tog oss via motorvägar upp till sherman oaks där vi bor hos en svensk tjej i ett typiskt amerikansk villaområde, ända skillnaden att detta ligger i storstaden LA och allt vad de innebär.


Man kan lugnt säga att de var tät trafik, 6 filer fulla med bilar. men med Helena som kartläsare och lite hjälp av gps'en så är vi nu framme. väldigt rymlig och trevlig lägenhet vi fått som en del av deras hus.


i morn ska vi ge oss ner 10min söderut och los angeles kändaste stadsdelar. De blev inte så mycket bilder idag men lägger upp de lilla vi har senare. räkna med mer och roligare bilder efter morgondagen.

Inga kommentarer: